7-те неща, които да направите преди да започнете да ходите на фитнес

 

Най- накрая сте решили, че е време да започнете да спортувате и сте отбелязали в календара си датата, на която ще започнете да го правите. Поздравления! Направили сте крачка към по- добър, по- здрав и по- активен начин на живот.

А сега, за да Ви спестя малко време, усилия и неудобство, ще Ви кажа какво трябва да направите преди да тръгнете на фитнес!

1. Проучете фитнес залите, които са близо до работното Ви място и до дома Ви. Съставете си списък и след това отделете малко време да отидете да ги разгледате. Поинтересувайте се дали разполагат с инструктор и ако да, запознайте се с него, поговорете си. Не забравяйте, че за да сте постоянни и да не се откажете, трябва да прекарвате времето си приятно. За тази цел обстановката трябва да Ви допада, а ако решите да използвате услугите на инструктор, още по- добре. Това е човекът, който освен да Ви скъса задника от тренировки, трябва да бъде внимателен, да Ви предразполага, да бъде деликатен и да знае как да Ви мотивира!

2.  Определете си ясно дните от седмицата и часовете, в които ще бъдете заети с тренировки. Отбележете си ги в . календара и не позволявайте да Ви ангажират с нещо друго по това време. 

3. Време е за шопинг! Вместо да ровите из гардероба за някой стар клин и развлачена тениска, отидете на пазар и си купете наистина удобни дрехи за фитнес. Трябва да се чувствате удобно и приятно в дрехите си, независимо дали отивате на кафе с приятелки, на театър или да се потите в залата. Освен това удобството и комфорта на дрехите се отразяват пряко на качеството на тренировката. Ако през повечето време се чудите как да си дръпнете тениската, за да прикрие дупето Ви или дали когато се наведете бюстът Ви става гледка за всички наоколо, значи си губите времето, защото вниманието Ви е насочено не там където трябва, а именно в движенията, които правите и техниката им на изпълнение. Освен всичко това, Вие самите ще се чувствате много по- приятно и ще имате много по- голямо желание да отидете на фитнес, когато се чувствате красиви, в това в което сте облечени. Дрехите трябва да подсилват красивите ни черти и извивки и да се чувстваме добре в тях, а не да са повод за срам.

фитнес

Маратонки за фитнес

4. Освен дрехите, другото много важно, но и често ужасно подценявано нещо, са маратонките. Боже, правилните маратонки ще Ви накарат да летите. Обувките, които носите в залата трябва да бъдат леки и удобни. Трябва да пасват на крака Ви перфектно, затова не си поръчвайте по интернет с нагласата, че всички маратонки са еднакви. НЕ СА! Трябва да ги пробвате и да се уверите, че този чифт е именно за Вас.

 

 

 

 

5. Уверете се, че в багажа си за тренировка слагате и чисти дрехи, или поне тениска и суитчър, които можете да облечете, ако сте се изпотили много, но предпочитате да вземете душ вкъщи.

6. Вземете си слушалки и си направете специален плейлист с песни, които Ви зареждат с енергия и Ви надъхват. Повярвайте ми, правилната музика по време на тренировка дава криле… 

 

7. Поставяйте си ясни цели, които да се реални, но в същото време тяхното изпълнение да представлява предизвикателство за Вас. Когато имате цел, която да преследвате е много по- лесно да намерите мотивация да го правите, знаете какво преследвате, знаете защо си струва да го правите. Затова целите Ви трябва да бъдат колкото се може по- ясни и реално осъществими. Ще Ви посоча няколко примера за краткосрочни цели, които са един прекрасен старт:

-Да се отърва от 3 излишни килограма в рамките на следващия един месец.

-През следващите 30 дни всяка сутрин да правя 10-минутна раздвижваща гимнастика.

-Днес 1- ви октомври 2019 г. успявам да направя 2 истински лицеви опори, на 31-ви октомври трябва да правя по 10 без затруднение.

Схванахте ли идеята? Чудесно! В такъв случай помислете и ми напишете каква ще бъде вашата първа цел?